Συχνες Ερωτησεις

Γενικές Απορίες

Τι πρέπει να περιμένω από την πρώτη μου επίσκεψη;

Η πρώτη σας επίσκεψη στον φυσικοθεραπευτή αποτελεί μια περιεκτική και πλήρη αξιολόγηση του προβλήματος σας και της γενικότερης εικόνας σας (γενικότερο επίπεδο υγείας , στόχοι κτλ) . όπως θα περιμένατε από κάθε ειδικό στο χώρο της υγείας , έτσι και ο φυσικοθεραπευτής θα λάβει ένα πλήρες ιστορικό της παρούσας κατάστασης καθώς και προηγούμενων ιατρικών προβλημάτων . Την διαδικασία λήψης του ιστορικού την ακολουθεί η κλινική εξέταση όπου ο φυσικοθεραπευτής εφαρμόζει ειδικές δοκιμασίες κατάλληλες για να καθοριστεί το αίτιο του προβλήματος και οι δομές που συμβάλουν σε αυτό. Έπειτα ο φυσικοθεραπευτής αξιολογεί τυχών εξετάσεις (ακτινογραφίες , μαγνητικές τομογραφίες κτλ) . Τέλος ο ασθενής μαζί με τον φυσικοθεραπευτή συμφωνούν στην εφαρμογή ενός πλάνου θεραπείας το οποίο είναι το ιδανικότερο για να λυθεί το πρόβλημα του ασθενή με τον ασφαλέστερο και γρηγορότερο τρόπο .

Ποιος φυσικοθεραπευτής είναι κατάλληλος για μένα;

Η απάντηση είναι παρόμοια όταν ψάχνουμε έναν γιατρό . Όσο πιο εξειδικευμένος είναι στην περίπτωση μας τόσο το καλύτερο . Ωστόσο για πολλές άπλες περιπτώσεις , οι περισσότεροι φυσικοθεραπευτές είναι ικανοί να αξιολογήσουν και να εφαρμόσουν το κατάλληλο πλάνο θεραπείας. Αν είστε επαγγελματίας αθλητής για παράδειγμα ή έχετε μια συγκεκριμένη ανάγκη (όπως μετεγχειρητική αποκατάσταση Μέτα από ρήξη προσθίου χιαστού συνδέσμου) θα ήταν προτιμότερο να διαλέξετε έναν φυσικοθεραπευτή όπου θα έχει αποκτήσει εμπειρία στην διαχείριση τέτοιων περιπτώσεων . Ο κατάλληλος φυσικοθεραπευτής έχει στην διάθεση του ένα μεγάλο εύρος δοκιμασιών που μπορεί να εφαρμόσει για να εντοπίσει το αίτιο των συμπτωμάτων και να σχεδιάσει αποτελεσματικά το πλάνο θεραπείας.

Τι περιλαμβάνει μια συνεδρία φυσικοθεραπείας

Ο φυσικοθεραπευτής χρησιμοποιεί μια μεγάλη ποικιλία από τεχνικές θεραπείας αναλόγως την περίπτωση , συμβάλλοντας στην μείωση του πόνου και τον συμπτωμάτων, oπως : • Αρθρική κινητοποίηση (manual therapy) • Τεχνικές μάλαξης • Ειδικό μηχανικό εξοπλισμό • Άσκηση και διατάσεις.
Αντιμετωπίζοντας το αίτιο των συμπτωμάτων αρχίζετε να νιώθετε άμεση μείωση των συμπτωμάτων σε μικρή χρονική περίοδο. Για να επωφεληθείτε πλήρως από τις θεραπείες , είναι σημαντικό να διατηρείτε την συχνότητα των συνεδριών που έχετε προγραμματίσει με τον φυσικοθεραπευτής σας και να εκτελείτε τυχόν πρόγραμμα για το σπίτι το οποίο έχει σχεδιάσει για σας .

Τι είναι η φυσικοθεραπεία ;

Η φυσικοθεραπεία είναι η επιστήμη που ασχολείται με την φυσική αποκατάσταση της υγείας. Αξιολογεί , υποστηρίζει και αποκαθιστά τη φυσική λειτουργία και την απόδοση του ανθρωπίνου σώματος. Η φυσικοθεραπεία προάγει , υποστηρίζει κι αποκαθιστά όχι μόνο την σωματική αλλά και την ψυχολογική και κοινωνική υγεία. Η φυσικοθεραπεία είναι μια ξεχωριστή μορφή θεραπείας-φροντίδας η οποία μπορεί να γίνει είτε μεμονωμένα είτε σε συνεργασία με άλλους τύπους ιατρικής φροντίδας. Oταν υπάρχει συνεργασία με ορισμένες ιατρικές ή χειρουργικές μεθόδους, η φυσικοθεραπεία μπορεί να συμπληρώσει τις μεθόδους αυτές και να συμβάλει στην ταχεία επιστροφή στη φυσιολογική δραστηριότητα χωρίς επιπλοκές. Η φυσικοθεραπεία βασίζεται σε επιστημονικά δεδομένα τα οποία ανανεώνονται συνεχώς με τo πολύτιμο κομμάτι της έρευνας.

Συχνές Ερωτήσεις

Σε αυτή τη λίστα μπορείτε να δείτε συχνές ερωτήσεις ασθενών και τις απαντήσεις τους από έγκυρο φυσικοθεραπευτή.

Τι είναι η αρθρίτιδα γόνατος ;

Η αρθρίτιδα γόνατος είναι μια κατάσταση την οποία την χαρακτηρίζουν οι εκφυλιστικές αλλοιώσεις στις αρθρικές επιφάνειες του γόνατος καθώς και η φλεγμονή της περιοχής. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε συγκεκριμένο τραυματισμό ή σε δραστηριότητες οι οποίες ασκούσαν συμπιεστικά φορτία για μεγάλα χρονικά διαστήματα στην άρθρωση του γόνατος.

Τι είναι ο παγωμένος ώμος;

Ο παγωμένος ώμος είναι μια κατάσταση την οποία την χαρακτηρίζει η φλεγμονή και η δυσκαμψία λόγω του συνδετικού ιστού ο οποίος καλύπτει την άρθρωση του ώμου. Ο παγωμένος ώμος εμφανίζεται περισσότερο σε περιπτώσεις όπου δεν έχει εφαρμοστεί η κατάλληλη θεραπεία. Επίσης εμφανίζεται περισσότερο σε περιπτώσεις όπου ο ώμος έχει ακινητοποιηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα ( π.χ μετά από χειρουργική επέμβαση )

Τι είναι το εξάρθρωμα ώμου ;

Το εξάρθρημα ώμου αποτελεί την συνηθισμένη αθλητική κάκωση. Κατά την διάρκεια ορισμένων κινήσεων διατατικές δυνάμεις ασκούνται στον θύλακα της άρθρωσης . Όταν αυτές οι δυνάμεις είναι πέρα από τα όρια αντοχής του θύλακα τότε αυτός τραυματίζετε . Έπειτα η κεφαλή του βραχιονίου οστού χάνει την επαφή της με την ωμογλύνη . Όταν συμβαίνει αυτό έχουμε το εξάρθρημα ώμου .

Τι είναι ο αυχενογενής πονοκέφαλος?

Ο αυχενογενής πονοκέφαλος είναι ο πονοκέφαλος εκείνος ο οποίος οφείλετε σε δυσλειτουργία της περιοχής του αυχένα και αποτελεί τον πιο συνηθισμένο πονοκέφαλο.  Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι υπάρχουν πολλά είδη πονοκεφάλων όπως πονοκέφαλος λόγο δυσλειτουργίας του κυκλοφορικού συστήματος , ο αυχενογενής αποτελεί ένα από αυτά.

Τι είναι η ρήξη του έσω μηνίσκου ;

Ρήξη του έσω μηνίσκου μπορεί να συμβεί ξαφνικά λόγω άσκησης μεγάλης στροφικής δύναμης στο γόνατο ή σταδιακά από δραστηριότητες οι οποίες ασκούν υπέρμετρα επαναλαμβανόμενα φορτία στην άρθρωση. Ο τραυματισμός συνήθως συμβαίνει σε συνδυασμό με τραυματισμό και άλλων δομών του γόνατος όπως οι πλάγιοι σύνδεσμοι , οι χιαστοί σύνδεσμοι ή ο έξω μηνίσκος.

Τι είναι η Σπονδυλική στένωση ;

H σπονδυλική στένωση συνήθως συναντάται στις μεγαλύτερες ηλικίες λόγω των εκφυλιστικών αλλοιώσεων. Ασθενείς  με ελάχιστη στένωση μπορεί να έχουν ελάχιστα συμπτώματα ή καθόλου. Όσο όμως εξελίσσεται η πάθηση  υπάρχει πόνος και δυσκαμψία στην σπονδυλική στήλη , σε πιο σοβαρές περιπτώσεις στις οποίες υπάρχει πίεση τον νωτιαίου μυελού, βελονισμοί αδυναμία και μούδιασμα, βιώνονται από τον ασθενή στην μέση , του μηρούς και τα πόδια.

Τι είναι ο αναφερόμενος πόνος στον αγκώνα ;

Ο αυχένας και ο ώμος είναι οι πιο συνηθισμένες περιοχές οι οποίες όταν τραυματιστούν αντανακλούν πόνο στον αγκώνα. Ο πιο συχνός μηχανισμός είναι όταν για κάποιο λόγω αναπτυχτεί τάση στο νευρικό ιστό και έτσι δημιουργούνται συμπτώματα στον αγκώνα.

Τι είναι η τενοντίτιδα αχίλλειου ;

Όταν οι μυς της γάμπας συσπώνται, ασκείται δύναμη και στον αχίλλειο τένοντα. Όταν η σύσπαση αυτή είναι υπερβολικά μεγάλη ή επαναλαμβάνεται πολλές φορές τότε ο τένοντας τραυματίζεται . Τον τραυματισμό του ακολουθεί εκφύλιση και φλεγμονή . Αυτό συμβαίνει τραυματικά αφού έχει ασκηθεί μεγάλη τάση στον τένοντα ( η οποία είναι πέρα από τα όρια αντοχής του ) ή από σταδιακούς ‘μικροτραυματισμούς ‘ λόγο υπέρχρησης .

Τι ειναι το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα ;

Συνήθως το σύνδρομο καρπιαίου Σωλήνα οφείλεται σε φλεγμονή των τεντόνων που βρίσκονται μέσα στο καρπιαίο σωλήνα. Το αποτέλεσμα είναι να μειωθεί ο ελεύθερος χώρος ( λόγω οιδήματος) και να πιεστεί το μέσο νεύρο. Οι τένοντες αυτοί τραυματίζονται συνήθως από υπέρχρηση των καμπτήρων μυών.

Τι είναι η Σπονδυλολίσθηση ;

Η σπονδυλολίσθηση αναφέρεται στο « γλίστρημα» ( ολίσθηση) ενός σπονδύλου πάνω στον άλλο.  Αυτό μερικές φορές συμβαίνει λόγω οστικών ανωμαλιών οι οποίες αναπτύσσονται στην παιδική ηλικία και το παρατηρούμε περισσότερο σε ηλικίες από 9 μέχρι 14 ετών.  Η οστική ανωμαλία μπορεί να είναι η απουσία ενός μέρους του οστού το οποίο κρατά τους σπόνδυλους ευθύγραμμους. Αν και ασυνήθιστο η σπονδυλολίσθηση οφείλεται σε κατάγματα κόπωσης.

Αν επιθυμείτε να υποβάλλεται νέα ερώτηση, παρακαλώ συμπληρώστε τα παρακάτω πεδία.

Η γνώμη σας μετράει !

Σας ευχαριστώ για την άψογη εξυπηρέτηση σας, όλο το προσωπικό ήταν ευγενικοί και φιλικοί μαζί μου. Σίγουρα θα σας προτείνω και σε άλλους !
Το περιβάλλον ήταν ιδιαίτερα προσεγμένο και φιλικό ! Όλο το προσωπικό τηρούσε με πολύ προσοχή τους κανόνες υγιεινής !
Δεν πίστευα ότι θα ανακουφιστώ τόσο γρήγορα από τους πόνους που με ταλαιπωρούσαν. Ο εξοπλισμός που διαθέτετε κάνει Θαύματα !